Du har nå kommet til det GAMLE kondisjonsforum.
Les gjerne innleggene her, men diskusjonene foregår nå på det nye forumet.
|
Til kondis.no
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Tarzan Fingereliten
Ble Medlem: 30 Mar 2009 Innlegg: 286
|
Skrevet: 29 Jul 2009 12:28 Tittel: Mørk urin etter VELDIG hard økt |
|
|
Ble litt forundret igår, da jeg merket at urinen var nesten svart (gråsvart) etter hard treningsøkt.
Gjennomførte 21 km delt opp i forskjellige soner, der 14-19 km var den hardeste, nesten maks. Etter økta var jeg så kjørt at jeg nesten ikke klarte å spise. Sjekket vekta, hadde gått ned to kilo, enda jeg drakk en del vann under turen. Hylte i meg en recovery drink på 40 g protein og 150 g karbo med kreatin og vitamin/mineral med det samme, og en middag litt senere, men maten smakte ikke, var for sliten til å nyte den. Drakk masse vann, men det gikk faktisk 3-4 timer etter turen til jeg var på do, og oppdaget fargen.
Våknet hele natten, på grunn av at jeg var så kjørt (blir lenge til neste gang jeg kjører meg så hardt)
Noen andre som har oppdaget dette med urinen? Og vet hva det kan komme av? Litt nyskjerrig. _________________ Fettløper`n |
|
| Til Toppen |
|
 |
Korak Forsvunnet i Cyber Space

Ble Medlem: 28 Mai 2006 Innlegg: 1124 Bosted: Bergen
|
Skrevet: 29 Jul 2009 12:56 Tittel: |
|
|
It runs in the family, Tarzan!
Mest sansynlig er det blod. Dersom du hadde gått på toalettet umiddelbart etter treningsøkten vil jeg tro at fargen hadde vært rød.
Når man trener med høy puls er det mye blod som strømmer gjennom nyrene, og det er ikke uvanlig at nyrene avgir litt blod.
Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker) _________________ Gunnar Knutsen |
|
| Til Toppen |
|
 |
el Diablito Jeg er flink
Ble Medlem: 07 Feb 2005 Innlegg: 370 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 29 Jul 2009 13:15 Tittel: |
|
|
[quote="Korak"]It runs in the family, Tarzan!
Mest sansynlig er det blod. Dersom du hadde gått på toalettet umiddelbart etter treningsøkten vil jeg tro at fargen hadde vært rød.
Når man trener med høy puls er det mye blod som strømmer gjennom nyrene, og det er ikke uvanlig at nyrene avgir litt blod.
Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker)[/quote]
pøhhh
blo du
dert er fårr litt vhann  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tarzan Fingereliten
|
Skrevet: 29 Jul 2009 16:25 Tittel: |
|
|
| Korak skrev: | It runs in the family, Tarzan!
Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker) |
LOL, very good
Jeg skal nok konsultere legen min, selv om han i seg selv kan skremme fanden på flat mark. Jeg har også konsultert en bok, vitaminrevulusjonen, som indikerer at man ved veldig hard utholdenhetstrening kan få rustrødt urin, pga ekstremt høyt innhold av ødelagte røde blodlegemer, som vistnok blir slått i stykker av turbulensen som skjer hver gang foten treffer bakken. Uansett kommer jeg også til å drikke MYE mer. _________________ Fettløper`n |
|
| Til Toppen |
|
 |
Shinsplinter Godt i gang
Ble Medlem: 12 Jul 2009 Innlegg: 49
|
Skrevet: 29 Jul 2009 16:28 Tittel: |
|
|
| Tarzan skrev: | | Korak skrev: | It runs in the family, Tarzan!
Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker) |
LOL, very good
Jeg skal nok konsultere legen min, selv om han i seg selv kan skremme fanden på flat mark. Jeg har også konsultert en bok, vitaminrevulusjonen, som indikerer at man ved veldig hard utholdenhetstrening kan få rustrødt urin, pga ekstremt høyt innhold av ødelagte røde blodlegemer, som vistnok blir slått i stykker av turbulensen som skjer hver gang foten treffer bakken. Uansett kommer jeg også til å drikke MYE mer. |
melk hydrerer bedre enn vatn. sjokomelk er best : D |
|
| Til Toppen |
|
 |
Wilfred Jarl Jeg sier min mening
Ble Medlem: 19 Nov 2008 Innlegg: 50
|
Skrevet: 29 Jul 2009 19:42 Tittel: Re: Mørk urin etter VELDIG hard økt |
|
|
| Tarzan skrev: | Ble litt forundret igår, da jeg merket at urinen var nesten svart (gråsvart) etter hard treningsøkt.
Gjennomførte 21 km delt opp i forskjellige soner, der 14-19 km var den hardeste, nesten maks. Etter økta var jeg så kjørt at jeg nesten ikke klarte å spise. Sjekket vekta, hadde gått ned to kilo, enda jeg drakk en del vann under turen. Hylte i meg en recovery drink på 40 g protein og 150 g karbo med kreatin og vitamin/mineral med det samme, og en middag litt senere, men maten smakte ikke, var for sliten til å nyte den. Drakk masse vann, men det gikk faktisk 3-4 timer etter turen til jeg var på do, og oppdaget fargen.
Våknet hele natten, på grunn av at jeg var så kjørt (blir lenge til neste gang jeg kjører meg så hardt)
Noen andre som har oppdaget dette med urinen? Og vet hva det kan komme av? Litt nyskjerrig. |
Dette er ikke farlig-men nå har du trent for hardt igjen, Tarzan!
Klassisk:
-sover nesten ikke natta etter trening;
-stort væsketap og veldig tørst etter trening;
-dårlig matlyst
Det vil ta deg litt tid å være restituert etter økta, så ta det med ro _________________ Perhaps my best years are gone, but I wouldn`t want them back; not with the Fire in me now
Samuel Beckett |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tarzan Fingereliten
|
Skrevet: 31 Jul 2009 08:05 Tittel: |
|
|
I know, I know.(Tarzan skamme seg)
Blir for ivrig. Men årsaken er jo god. Det var bare så MORO å løpe halvmaraton, selv om siste halvdelen var et mareritt, men det har jeg bare meg selv å takke for, uerfaren som jeg var.
Og så har jeg vært storkjeftet å lagt ut om mine mål neste år, og derfor.. _________________ Fettløper`n |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|