Du har nå kommet til det GAMLE kondisjonsforum.
Les gjerne innleggene her, men diskusjonene foregår nå på det nye forumet.

HjelpHjelp    SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Til kondis.no
Mørk urin etter VELDIG hard økt

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Kondisjonsforum Forum Hovedsiden -> Kondisjonsforum
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tarzan
Fingereliten

Ble Medlem: 30 Mar 2009

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 12:28    Tittel: Mørk urin etter VELDIG hard økt Svar med Sitat

Ble litt forundret igår, da jeg merket at urinen var nesten svart (gråsvart) etter hard treningsøkt.
Gjennomførte 21 km delt opp i forskjellige soner, der 14-19 km var den hardeste, nesten maks. Etter økta var jeg så kjørt at jeg nesten ikke klarte å spise. Sjekket vekta, hadde gått ned to kilo, enda jeg drakk en del vann under turen. Hylte i meg en recovery drink på 40 g protein og 150 g karbo med kreatin og vitamin/mineral med det samme, og en middag litt senere, men maten smakte ikke, var for sliten til å nyte den. Drakk masse vann, men det gikk faktisk 3-4 timer etter turen til jeg var på do, og oppdaget fargen.
Våknet hele natten, på grunn av at jeg var så kjørt (blir lenge til neste gang jeg kjører meg så hardt)
Noen andre som har oppdaget dette med urinen? Og vet hva det kan komme av? Litt nyskjerrig.
Korak
Forsvunnet i Cyber Space

Ble Medlem: 28 Mai 2006

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 12:56    Tittel: Svar med Sitat

It runs in the family, Tarzan!

Mest sansynlig er det blod. Dersom du hadde gått på toalettet umiddelbart etter treningsøkten vil jeg tro at fargen hadde vært rød.

Når man trener med høy puls er det mye blod som strømmer gjennom nyrene, og det er ikke uvanlig at nyrene avgir litt blod.

Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker)
el Diablito
Jeg er flink

Ble Medlem: 07 Feb 2005

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 13:15    Tittel: Svar med Sitat

[quote="Korak"]It runs in the family, Tarzan!

Mest sansynlig er det blod. Dersom du hadde gått på toalettet umiddelbart etter treningsøkten vil jeg tro at fargen hadde vært rød.

Når man trener med høy puls er det mye blod som strømmer gjennom nyrene, og det er ikke uvanlig at nyrene avgir litt blod.

Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker)[/quote]

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil pøhhh Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
blo du Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
dert er fårr litt vhann Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tarzan
Fingereliten

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 16:25    Tittel: Svar med Sitat

Korak skrev:

Sansynligvis er det ikke noe farlig, men for sikkerhets skyld så bør du konsultere legen din. (det kan være helt andre årsaker)

LOL, very good Smile

Jeg skal nok konsultere legen min, selv om han i seg selv kan skremme fanden på flat mark. Jeg har også konsultert en bok, vitaminrevulusjonen, som indikerer at man ved veldig hard utholdenhetstrening kan få rustrødt urin, pga ekstremt høyt innhold av ødelagte røde blodlegemer, som vistnok blir slått i stykker av turbulensen som skjer hver gang foten treffer bakken. Uansett kommer jeg også til å drikke MYE mer.
Shinsplinter
Godt i gang

Ble Medlem: 12 Jul 2009

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 16:28    Tittel: Svar med Sitat

Tarzan skrev:
Korak skrev:

LOL, very good Smile

Jeg skal nok konsultere legen min, selv om han i seg selv kan skremme fanden på flat mark. Jeg har også konsultert en bok, vitaminrevulusjonen, som indikerer at man ved veldig hard utholdenhetstrening kan få rustrødt urin, pga ekstremt høyt innhold av ødelagte røde blodlegemer, som vistnok blir slått i stykker av turbulensen som skjer hver gang foten treffer bakken. Uansett kommer jeg også til å drikke MYE mer.

melk hydrerer bedre enn vatn. sjokomelk er best : D
Til Toppen
Wilfred Jarl
Jeg sier min mening

Ble Medlem: 19 Nov 2008

InnleggSkrevet: 29 Jul 2009 19:42    Tittel: Re: Mørk urin etter VELDIG hard økt Svar med Sitat

Tarzan skrev:
Ble litt forundret igår, da jeg merket at urinen var nesten svart (gråsvart) etter hard treningsøkt.
Gjennomførte 21 km delt opp i forskjellige soner, der 14-19 km var den hardeste, nesten maks. Etter økta var jeg så kjørt at jeg nesten ikke klarte å spise. Sjekket vekta, hadde gått ned to kilo, enda jeg drakk en del vann under turen. Hylte i meg en recovery drink på 40 g protein og 150 g karbo med kreatin og vitamin/mineral med det samme, og en middag litt senere, men maten smakte ikke, var for sliten til å nyte den. Drakk masse vann, men det gikk faktisk 3-4 timer etter turen til jeg var på do, og oppdaget fargen.
Våknet hele natten, på grunn av at jeg var så kjørt (blir lenge til neste gang jeg kjører meg så hardt)
Noen andre som har oppdaget dette med urinen? Og vet hva det kan komme av? Litt nyskjerrig.

Dette er ikke farlig-men nå har du trent for hardt igjen, Tarzan! Exclamation
Klassisk:

-sover nesten ikke natta etter trening;
-stort væsketap og veldig tørst etter trening;
-dårlig matlyst

Det vil ta deg litt tid å være restituert etter økta, så ta det med ro
Tarzan
Fingereliten

InnleggSkrevet: 31 Jul 2009 08:05    Tittel: Svar med Sitat

I know, I know.(Tarzan skamme seg)

Blir for ivrig. Men årsaken er jo god. Det var bare så MORO å løpe halvmaraton, selv om siste halvdelen var et mareritt, men det har jeg bare meg selv å takke for, uerfaren som jeg var.
Og så har jeg vært storkjeftet å lagt ut om mine mål neste år, og derfor..
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Kondisjonsforum Forum Hovedsiden -> Kondisjonsforum Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet